To zorganizowanie i prowadzenie punktu zgłoszeń awarii, przygotowywanie umów z wykonawcami remontów, napraw, przeglądów itd., zapewnienie stałych dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej, wody, gazu, odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości stałych, bieżąca kontrola jakości pracy wykonywanej przez osoby sprzątające, kontrola utrzymania w należytym stanie i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku właścicieli lokali i innych terenów, jeżeli obowiązek taki wynika z zawartych umów bądź postanowień ustaw, bezpośredni nadzór nad pracą zatrudnionych konserwatorów oraz firm odpowiedzialnych za konserwacje i utrzymanie w ruchu instalacji technicznych w budynku, nadzór nad usuwaniem awarii i ich skutków.
Administrowanie nieruchomościami to również nadzór nad przeprowadzaniem kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości oraz urządzeń stanowiących jej wyposażenie zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego, rozliczanie usług świadczonych na rzecz nieruchomości na podstawie zawartych umów, przygotowywanie rozliczenia z wykonania planu gospodarczego za dany rok, prowadzenie księgowości, sporządzanie wymaganych sprawozdań miesięcznych dla US, ZUS i GUS, sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego, wystawianie faktur i innych dokumentów obciążeniowych, rozliczanie z właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów utrzymania nieruchomości, kosztów zużytych mediów, funduszu remontowego oraz pożytków, informowanie mieszkańców o zdarzeniach istotnych dla nieruchomości.