Pod pojęciem tym rozumiemy prowadzenie dokumentacji technicznej, finansowej, prawnej i eksploatacyjnej, prowadzenie księgi obiektu budowlanego, zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości oraz urządzeń stanowiących jej wyposażenie, przygotowywanie zapytań ofertowych i organizowanie postępowania ofertowego, wydawanie poświadczeń lub zaświadczeń właścicielom lokali, przygotowywanie cyklicznych informacji o poniesionych kosztach utrzymania nieruchomości oraz przychodach.
Współpraca z zarządem wspólnoty mieszkaniowej to również, windykacja należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości, windykacja opłat od właścicieli lokali z tytułu kosztów utrzymania nieruchomości, wszczynanie postępowania upominawczego, sprawdzenie i zweryfikowanie stanu prawnego nieruchomości, prowadzenie wykazu lokali, prowadzenie wykazu właścicieli lokali i najemców w lokalach, przygotowywanie i obsługa zebrań; prowadzenie rejestru uchwał, prowadzenie dokumentacji zebrań, przygotowywanie projektu rocznego planu gospodarczego w formie planu rzeczowo-finansowego oraz planu prac remontowych finansowanych z funduszu remontowego, ubezpieczenie budynku.